Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer
Menu

KΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ

Το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, στο πλαίσιο της ενίσχυσης της φοιτητοκεντρικής εκπαιδευτικής διαδικασίας και των αρχών διαφάνειας και λογοδοσίας που διέπουν την εύρυθμη λειτουργία του, έχει οργανώσει την παρούσα Διαδικασία Διαχείρισης Παραπόνων των φοιτητών/τριών του, παρέχοντας τη δυνατότητα εξέτασης ενδεχομένων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν με τις ακαδημαϊκές και διοικητικές υπηρεσίες καθώς και ενστάσεων-καταγγελιών για ενδεχόμενη παραβίαση διατάξεων και κανόνων της πανεπιστημιακής νομοθεσίας και δεοντολογίας, με σκοπό την επίλυσή τους.

 

    ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ ΚΑΙ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ


    1. ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΕΝΤΥΠΟΥ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ

    Για την καταγραφή παραπόνων των φοιτητών/τριών του Τμήματος είναι διαθέσιμο το Έντυπο Υποβολής Παραπόνων (ΕΥΠ) σε έντυπη μορφή στο χώρο της Γραμματείας του Τμήματος (Συγκρότημα Ευρίπου- Ψαχνά Ευβοίας, ισόγειο) και σε ηλεκτρονική μορφή στον ιστότοπο του Τμήματος στο παρόν πεδίο (βλ. τέλος της σελίδας) και στο πεδίο: ΧΡΗΣΙΜΑ ΕΓΓΡΑΦΑ.

    Στο ΕΥΠ οι φοιτητές/τριες καλούνται να συμπληρώσουν ενυπόγραφα και να περιγράψουν με συντομία και σαφήνεια το παράπονο/πρόβλημα που τους/τις απασχολεί. 


    2. ΥΠΟΒΟΛΗ ΕΝΤΥΠΟΥ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ

    Το  Έντυπο Παραπόνων αφού συμπληρωθεί από τους/τις φοιτητές/τριες υποβάλλεται στην Εσωτερική Επιτροπή Διαχείρισης Παραπόνων (ΕΕΔΠ) του Τμήματος Ψηφιακών τεχνών και Κινηματογράφου:

    • σε ηλεκτρονική μορφή στο e-mail: complaint@dcarts.uoa.gr με την ένδειξη: «Προς Εσωτερική Επιτροπή Διαχείρισης Παραπόνων (ΕΕΔΠ)»  ή
    • σε έντυπη μορφή σε εσώκλειστο σε φάκελο στη Γραμματεία του Τμήματος με την ένδειξη: «Προς την Εσωτερική Επιτροπή Διαχείρισης Παραπόνων (ΕΕΔΠ)».

    Η ΕΕΔΠ σύμφωνα με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος συνιστά τριμελή επιτροπή που συγκροτείται από μέλη ΔΕΠ και Διοικητικού του Τμήματος και είναι επιφορτισμένη με την πρωτογενή περισυλλογή και εξέταση των παραπόνων των φοιτητών/τριών και την επακόλουθη διαχείριση/διευθέτηση τους  σε συνεργασία με τον Πρόεδρο του Τμήματος, εξασφαλίζοντας την απαιτούμενη εμπιστευτικότητα  και προστασία των προσωπικών δεδομένων των ενδιαφερομένων.

    Σύμφωνα με το Απόσπασμα Πρακτικού Προσωρινής Συνέλευσης του Τμήματος Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου της 7ης Ιουλίου 2023 -8η τακτική συνεδρίαση του ακαδημαϊκού έτους 2022-2023 (ΕΚΠΑ 12/07/2023-Α.Π. 65827), ως μέλη της τριμελούς Εσωτερικής Επιτροπής Διαχείρισης Παραπόνων (ΕΕΔΠ) του Τμήματος ορίζονται οι: Βαλντέν Ρέα, Ιωαννίδης Β. Ζαχαρίας και Πούλου Αγγελική.


    3. ΕΞΕΤΑΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΑΡΑΠΟΝΟΥ /ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ

    Η Εσωτερική Επιτροπή Διαχείρισης Παραπόνων του Τμήματος (ΕΕΔΠ) αφού παραλάβει και πρωτοκολλήσει το παράπονο/πρόβλημα ανάλογα με τη φύση του αποφασίζει σχετικά με το αν θα προβεί στην επεξεργασία και επίλυση του ή αν θα μεταβιβάσει το παράπονο στα κεντρικά αρμόδια όργανα του ΕΚΠΑ. 

    Η τήρηση της εμπιστευτικότητας και του απορρήτου των πληροφοριών, κατά την διαδικασία, αποτελεί βασική προϋπόθεση και συνιστά δέσμευση που αναλαμβάνεται από όλους/ες τους/τις συμμετέχοντες/ουσες.


    4. ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ        

    Η Εσωτερική Επιτροπή Διαχείρισης Παραπόνων (ΕΕΔΠ) του Τμήματος Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου  εξετάζει το παράπονο και προβαίνει στην επίλυση του ανάλογα με τη φύση του και σε συνεργασία με τον Πρόεδρο και των αρμοδίων εσωτερικών επιτροπών και διοικητικών οργάνων του Τμήματος σύμφωνα με τον παρών κανονισμό. Η επιτροπή ενημερώνει τον/την φοιτητή/τρια για την πορεία διαχείρισης του παραπόνου καθώς και για τις ενέργειες που έχουν γίνει και για τυχόν αποφάσεις του εκάστοτε οργάνου διοίκησης εντός χρονικού διαστήματος 20 ημερών από την ημερομηνία υποβολής του.

    Σε περίπτωση που το παράπονο/καταγγελία αφορά σε άτομο/α που εμπλέκεται/ονται στο μηχανισμό Επίλυσης Παραπόνων του Τμήματος,  αναλόγως με τον τύπο του παραπόνου, ακολουθεί διαβούλευση από τα υπόλοιπα μέλη της (ΕΕΔΠ) σχετικά με τη συμμετοχή του/τους στη διαδικασία επίλυσης του.


    5. ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΠΑΡΑΠΟΝΟΥ ΣΕ ΑΛΛΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ   

     Όταν η Εσωτερική Επιτροπή Διαχείρισης Παραπόνων (ΕΕΔΠ) του Τμήματος σε συνεργασία με τον Πρόεδρο του Τμήματος αδυνατούν να δώσουν λύση σε κάποιο παράπονο, ανάλογα με την ιδιαίτερη φύση του εν λόγω παραπόνου/προβλήματος το μεταβιβάζουν στις αρμόδιες υπηρεσίες/όργανα του ΕΚΠΑ, ενημερώνοντας τον/την φοιτητή/τρια για τη μεταβίβαση της διαχείρισης του παραπόνου εντός 20 ημερών από την ημερομηνία υποβολής του. Μόλις ολοκληρωθεί η διαχείριση του εκάστοτε παραπόνου από τα αρμόδια όργανα του ΕΚΠΑ αυτά οφείλουν να ενημερώσουν τον ενδιαφερόμενο φοιτητή/τρια και την Εσωτερική Επιτροπή Διευθέτησης Παραπόνων του Τμήματος σχετικά με τις ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν και την έκβαση της υπόθεσης. 


    6. ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ/ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΑ ΟΡΓΑΝΑ

    Η Εσωτερική Επιτροπή Διαχείρισης Παραπόνων αφού παραλάβει, πρωτοκολλήσει και εξετάσει το παράπονο/πρόβλημα ανάλογα με τη φύση του προβαίνει στις ακόλουθες διαδικασίες:

    6. 1.  Όταν το παράπονο αφορά ενστάσεις και θέματα εξετάσεων και βαθμολογίας ενημερώνει τον Πρόεδρο του Τμήματος ο οποίος προβαίνει στις ενδεδειγμένες ενέργειες όπως αυτές ορίζονται από τον Κανονισμό Σπουδών του Τμήματος. Ο ενδιαφερόμενος/η φοιτητής/τρια ενημερώνεται για την πορεία της διαδικασίας επεξεργασίας του αιτήματος του/της καθώς και για τις ενέργειες που έχουν γίνει και αποφάσεις του εκάστοτε οργάνου διοίκησης εντός χρονικού διαστήματος 20 ημερών.

    6. 2.  Όταν το παράπονο/πρόβλημα αφορά παραβίαση διατάξεων και κανόνων της πανεπιστημιακής νομοθεσίας και δεοντολογίας η Εσωτερική Επιτροπή Διαχείρισης Παραπόνων προβαίνει στην διευθέτηση του προβλήματος σε συνεργασία με τον Πρόεδρο σύμφωνα με τις αρχές του Εσωτερικού κανονισμού και του Κανονισμού Δεοντολογίας Τμήματος ενημερώνοντας τον ενδιαφερόμενο/η φοιτητή/τρια για τις ενέργειες που έχουν γίνει και την έκβαση της υπόθεσης εντός χρονικού διαστήματος 20 ημερών. 

    Στην περίπτωση που η ΕΕΔΠ του Τμήματος αδυνατεί να δώσει λύση μεταβιβάζει το παράπονο στην υπηρεσία «Συνήγορος του Φοιτητή» του ΕΚΠΑ. 

    Πληροφορίες:

    • Συνήγορος του Φοιτητή (ΣτΦ) ΕΚΠΑ
    • Τηλ: 2103688274
    • E-mail: sinigorosfititi@uoa.gr
    • Διεύθυνση: κτίριο Πανεπιστημιακής Λέσχης-Ιπποκράτους 15, 1ος όροφος
    • Υπεύθυνη: Αγλαΐα Λιούρδη - Επίκουρη καθηγήτρια της Νομικής

    Μόλις ολοκληρωθεί η διαχείριση του εκάστοτε παραπόνου από τον ΣΤΦ  οφείλει να ενημερώσει τον ενδιαφερόμενο/η φοιτητή/τρια και την ΕΕΔΠ του Τμήματος σχετικά με τις ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν και την έκβαση της υπόθεσης.

    6.3 Όταν το παράπονο/πρόβλημα αφορά σε ζητήματα Φύλου και Ισότητας ή παραβατικών συμπεριφορών η Εσωτερική Επιτροπή Διαχείρισης Παραπόνων προβαίνει στην διευθέτηση του προβλήματος σε συνεργασία με τον Πρόεδρο σύμφωνα με τις αρχές του Κώδικα Δεοντολογίας και Καλής Πρακτικής του Τμήματος και του ΕΚΠΑ και τις αρχές της Πολιτικής Ισότητας Φύλων του Πανεπιστημίου. Η ΕΕΔΠ ενημερώνει τον ενδιαφερόμενο/η φοιτητή/τρια για τις ενέργειες που έχουν γίνει και την έκβαση της υπόθεσης εντός χρονικού διαστήματος 20 ημερών. 

    Στην περίπτωση που η ΕΕΔΠ αδυνατεί να δώσει λύση στο πρόβλημα, το προωθεί στις αρμόδιες κεντρικές επιτροπές και δομές του ΕΚΠΑ όπως το Γραφείο για Θέματα Φύλου και Ισότητας ΘΕ.ΦΥ.ΛΙΣ του ΕΚΠΑ.

    Πληροφορίες:

    • Γραφείο ΘΕ.ΦΥΛ.ΙΣ.
    • Ιστότοπος: http://thefyliscentre.uoa.gr/
    • Τηλ: 2103688190
    • Ε-mail: lvaiou@sotita.uoa.gr
    • Διεύθυνση:Ακαδημίας 52 και Ασκληπιού-Αθήνα
    • Υπεύθυνη: Λυδία Βαϊου

    Μόλις ολοκληρωθεί η διαχείριση του εκάστοτε παραπόνου από τις αρμόδιες κεντρικές δομές και διαδικασίες του ΕΚΠΑ  ο ενδιαφερόμενος/η φοιτητής/τρια ενημερώνεται σχετικά με τις ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν και την έκβαση της υπόθεσης.

    6.4 Όταν το παράπονο αφορά ζητήματα σίτισης-στέγασης η Εσωτερική Επιτροπή Διευθέτησης Παραπόνων του Τμήματος προβαίνει στην διευθέτηση του προβλήματος σε συνεργασία με την υπηρεσία Φοιτητικής Μέριμνας του Πανεπιστημιακού συγκροτήματος Ευρίπου-Ψαχνών, ενημερώνοντας τον ενδιαφερόμενο/η φοιτητή/τρια για τις ενέργειες που έχουν γίνει και την έκβαση της υπόθεσης εντός χρονικού διαστήματος 20 ημερών.               

    6.5 Σε περίπτωση που η ΕΕΔΠ του Τμήματος αδυνατεί να προβεί στην επίλυση του προβλήματος, μεταβιβάζει το παράπονο στην αρμόδια υπηρεσία Σίτησης-Στέγασης του ΕΚΠΑ.                      

    Πληροφορίες:

    • Τμήμα Σίτισης Φοιτητών  
    • Διεύθυνση: 4ο όροφος της Πανεπιστημιακής Λέσχης, Ιπποκράτους 15, Αθήνα
    • Τηλ: 2103688216 – 2103688253 

    Μόλις ολοκληρωθεί η διαχείριση του εκάστοτε παραπόνου από το κεντρικό όργανο Σίτισης-Στέγασης του ΕΚΠΑ οφείλει να ενημερώσει τον ενδιαφερόμενο/η φοιτητή/τρια και την Εσωτερική Επιτροπή Διευθέτησης Παραπόνων του Τμήματος σχετικά με τις ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν και την έκβαση της υπόθεσης.

    6.6 Όταν το παράπονο αφορά ζητήματα προσβασιμότητας και η Εσωτερική Επιτροπή Διευθέτησης του Τμήματος αδυνατεί να δώσει λύση, μεταβιβάζει το παράπονο ή συνεργάζεται για την επίλυσή του με την Μονάδα Προσβασιμότητας (ΜοΠρο)  του ΕΚΠΑ.

    Πληροφορίες:

    • Μονάδα Προσβασιμότητας ΕΚΠΑ
    • Ιστότοπος: access.uoa.gr
    • Ε-mail: access@uoa.gr 
    • Τηλ:2107275687  
    • Διεύθυνση: Κτήριο Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Ισόγειο, Γραφείο Ι14
    • Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Αθήνα

    6.7 Όταν η Επιτροπή Διευθέτησης του Τμήματος σε συνεργασία με τον Πρόεδρο του Τμήματος αδυνατεί να προβεί σε επίλυση οποιουδήποτε άλλου τύπου παραπόνου/προβλήματος, ανάλογα με την ιδιαίτερη φύση του εν λόγω παραπόνου/προβλήματος το μεταβιβάζει σε υπηρεσίες, δομές και όργανα του ΕΚΠΑ τα οποία και κρίνει ότι είναι αρμόδια του θέματος, ενημερώνοντας τον/την φοιτητή/τρια για την πορεία διαχείρισης του παραπόνου εντός 20 ημερών από την ημερομηνία υποβολής του.


    7. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ 

    Η Εσωτερική Επιτροπή Διαχείρισης Παραπόνων του Τμήματος σε συνεργασία με τον Πρόεδρο του Τμήματος, τον Πρύτανη και τις κεντρικές υπηρεσίες/δομές του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών αναλόγως με την ιδιαίτερη φύση του/της παραπόνου/ένστασης/καταγγελίας μπορεί να προχωρήσει στις απαραίτητες και νόμιμες διαδικασίες εξέτασης και πειθαρχικού ελέγχου του προσωπικού και των φοιτητών/τριών του που προβλέπονται από τον Κώδικα Δεοντολογίας και Καλής Πρακτικής του Τμήματος και του ΕΚΠΑ και τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Τμήματος, αν κρίνει ότι αυτό είναι απαραίτητο.


    8. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ ΕΚΤΟΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

     Η Εσωτερική Επιτροπή Διαχείρισης Παραπόνων του Τμήματος σε συνεργασία με τον Πρόεδρο του Τμήματος και αναλόγως με την ιδιαίτερη φύση του/της  παραπόνου/ένστασης/καταγγελίας  κατόπιν εντολής ή συναίνεσης του Προέδρου μπορεί να συνεργαστεί με εξωπανεπιστημιακούς φορείς όπως νομικές, εισαγγελικές, αστυνομικές υπηρεσίες κ.α. για την διαχείριση/διευθέτηση του/της.

     

     


    • Έντυπο Υποβολής Παραπόνων: [pdf]  [doc]

    • Αίτηση Εξουσιοδότησης Παραπόνων (απαιτείται γνήσιο υπογραφής): [pdf]  [doc] 

    • Επικοινωνία: complaint@dcarts.uoa.gr