Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer
Menu

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ IV

KΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: 46613

ΤΥΠΟΣ: ΕΠΙΛΟΓΗΣ

ΕCTS: 5

EΞΑΜΗΝΟ: 6ο

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ

 

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ


Το μάθημα προγραμματισμός Η/Υ IV έχει σκοπό να εισάγει τους φοιτητές σε προηγμένα ζητήματα προγραμματισμού για την ανάπτυξη δυναμικών οπτικοακουστικών καλλιτεχνικών έργων. Για τον σκοπό αυτό, το μάθημα εστιάζει στην εκμάθηση μίας από τις ευρέως διαδεδομένες γλώσσες δημιουργικού προγραμματισμού (όπως Processing ή C++/OpenFrameworks).

Συγκεκριμένα, παρουσιάζονται τεχνικές προγραμματισμού δυναμικών οπτικοακουστικών συνθέσεων μέσα από αλγορίθμους χειρισμού διανυσματικών γραφικών, βίντεο και ήχου. Επιπλέον, στο πλαίσιο του μαθήματος διδάσκεται η ανάπτυξη αλληλεπιδραστικών διεπαφών φυσικής υπολογιστικής και υπολογιστικής όρασης για τη δημιουργία καλλιτεχνικών διαδραστικών εγκαταστάσεων και performances, καθώς και η διαχείριση σύνθετων δομών δεδομένων και η χρήση βιβλιοθηκών λογισμικού. Τέλος, εξετάζεται η ανάπτυξη  εφαρμογών λογισμικού για κινητές συσκευές.

Μέσα από την ανάλυση παραδειγμάτων από όλο το φάσμα της ψηφιακής τέχνης και την πρακτική εξάσκηση με το αντικείμενο του μαθήματος, καλλιεργούνται οι απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για την ανάπτυξη σύνθετων προγραμμάτων με σκοπό τη δημιουργία δυναμικών ψηφιακών καλλιτεχνικών έργων.

Οι βασικές θεματικές ενότητες του μαθήματος (ανά μια η δυο εβδομάδες διδασκαλίας) είναι οι εξής:

  • Αλγόριθμοι δημιουργίας και δυναμικού χειρισμού διανυσματικών γραφικών, εικόνων και βίντεο
  • Αλγόριθμοι δημιουργίας και δυναμικού χειρισμού ήχου.
  • Διαχείριση σύνθετων δομών δεδομένων και οπτικοποίηση δεδομένων.
  • Ενσωμάτωση και χρήση βιβλιοθηκών λογισμικού.
  • Προγραμματισμός αλληλεπιδραστικών διεπαφών φυσικής υπολογιστικής για καλλιτεχνικές εγκαταστάσεις
  • Προγραμματισμός αλληλεπιδραστικών διεπαφών υπολογιστικής όρασης για καλλιτεχνικές performances.
  • Ανάπτυξη προγραμμάτων ανάκτησης και αξιοποίησης δεδομένων από διαδικτυακές πηγές
  • Δημιουργία δημιουργικών εφρμογών λογισμικού για κινητές συσκευές.

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Noble, J. (2009). Programming Interactivity: A designer’s guide to Processing, Arduino, and OpenFrameworks. CA: O’Reilly.
  • Reas, C., Fry, B. (2012). Processing: A Programming Handbook for Visual Designers. CA: The MIT Press
  • Zhang, Y., Funk, M. (2012). Coding Art: The Four Steps to Creative Programming with the Processing Language. Berkeley, CA: Apress.
  • Shiffman. D. (2015). Learning Processing. Morgan Kaufmann.
  • Σαντοριναίος, Μ., Ζώη, Σ., Δημητριάδη, Ν., Διαμαντόπουλος, Τ., & Μπαρδάκος, Γ. 2015. Από τις σύνθετες τέχνες στα υπερμέσα και τους νέους εικονικούς-δυνητικούς χώρους. Ένα εγχειρίδιο για τον καλλιτέχνη που ασχολείται με την ψηφιακή τέχνη. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις.
  • Manovich, L. (2016). Η Γλώσσα των Νέων Μέσων. Αθήνα: Ανωτάτη Σχολή Κάλων Τεχνών.
  • Wardrip-Fruin, N. & Montfort, N. (επιμ.), The New Media Reader (2003). Cambridge, Massachusetts: The MIT Press.
  • Christiane Paul, Michael J. Apter, Roy Ascott, Christina Dunbar-Hester, Rainer Usselmann, Patrick Lichty, Steve Dixon, Matthew Causey, Donna J. Cox, Richard Grusin, Margot Lovejoy, Diane J. Gromala, Yacov Sharir, Mark Poster, Ihab Hassan, Susan Broadhurst,Guillermo Gómez-Peña, Niamh Thornton, Eduardo Kac,Ralf Remshardt. (2022). Ψηφιακές τεχνολογίες και τέχνες.Θες/νίκη: Ροπή