Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer
Menu

ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ANIMATION

KΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: 46601

ΤΥΠΟΣ: ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

ΕCTS: 5

ΕΞΑΜΗΝΟ: 4ο

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ

 

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ


Το μάθημα πραγματεύεται τον σχεδιασμό και την παραγωγή τρισδιάστατων μοντέλων προς αξιοποίηση σε πλήθος εφαρμογών όπως ενδεικτικά κινηματογραφική αφήγηση, αλληλεπιδραστικά μέσα (όπως λ.χ. ψηφιακά παιχνίδια), εικονικά περιβάλλοντα, εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας κ.ο.κ. Παράλληλα, αντικείμενο του μαθήματος αποτελεί και η αλλαγή παραμέτρων της τρισδιάστατης σκηνής στο χρόνο (animation). Οι φοιτητές/τριες εισάγονται στις βασικές έννοιες και τεχνικές της τρισδιάστατης μοντελοποίησης και των επιμέρους διεργασιών που αυτή εμπεριέχει (π.χ. βασικά στοιχεία τεχνολογίας πολυμέσων, βασικά στοιχεία γραμμικής άλγεβρας) και εφαρμόζουν τις εν λόγω θεωρητικές γνώσεις στην παραγωγή 3Δ σκηνών οι οποίες περιέχουν τόσο στατικά όσο και δυναμικά εξελισσόμενα ανεικείμενα, κινούμενους χαρακτήρες, κ.ο.κ.

Στο πλαίσιο του μαθήματος αξιοποιείται ελεύθερα διαθέσιμο λογισμικό όπως π.χ. Blender, GIMP, και Krita, ενώ γίνεται μνεία και στην εξαγωγή περιεχομένου προς χρήση σε λογισμικό δημιουργίας εικονικών περιβαλλόντων και ψηφιακών παιχνιδιών – π.χ. Unity, Unreal.

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Blain, J.M. (2021). The Complete Guide to Blender Graphics: Computer Modelling & Animation (6th edition). Boca Raton, FL: CRC Press.

  • Marschner, S. & Shirley, P. (2022). Fundamentals of Computer Graphics (5th edition). Boca Raton, FL: CRC Press.

  • Marsden, J.E. & Tromba, A. (2012/2020). Διανυσματικός Λογισμός (6η έκδοση). Ηράκλειο; Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.

  • Σιάκας, Σ.Θ. (2020). Τρισδιάστατος Σχεδιασμός Περιβάλλοντος – 3D Modelling για Animation: Από το Stop Motion στην Τρισδιάστατη Σχεδίαση στο Blender. Αθήνα: Εκδ. Φαίδιμος.

  • Strang, G. (2021). Γραμμική Άλγεβρα και Εφαρμογές (4η έκδοση). Ηράκλειο: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.