Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer
Menu

ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΙΙ: ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ

KΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: 46702

ΤΥΠΟΣ: YΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

ΕCTS: 5

EΞΑΜΗΝΟ: 7ο

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ

 

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ


Αντικείμενο του μαθήματος είναι η εκμάθηση όλων των σταδίων σχεδιασμού και παραγωγής  αλληλεπιδραστικών καλλιτεχνικών έργων εικονικής πραγματικότητας. Η προσέγγιση του μαθήματος είναι πρακτική, βασισμένη στην ανάπτυξη ομαδικών έργων, με την άμεση εμπλοκή των φοιτητών/τριών σε όλα τα στάδια του σχεδιασμού και της παραγωγής έργων εικονικής πραγματικότητας, όπως η επεξεργασία της καλλιτεχνικής ιδέας, ο σχεδιασμός του εικονικού χώρου και της μη-γραμμικής αφήγησης; η επεξεργασία 3Δ μοντέλων και άλλου ψηφιακού υλικού; η σύνθεση του εικονικού περιβάλλοντος; ο σχεδιασμός και ο προγραμματισμός της πλοήγησης και αλληλεπίδρασης του θεατή.

Οι βασικές θεματικές ενότητες του μαθήματος (ανά μία η δύο εβδομάδες διδασκαλίας) είναι οι εξής:

  • Παρουσίαση μεθοδολογιών σχεδιασμού και παραγωγής έργων εικονικής πραγματικότητας
  • Σχεδιασμός έργου εικονικής πραγματικότητας, επεξεργασία καλλιτεχνικής ιδέας και διεξαγωγή καλλιτεχνικής έρευνας.
  • Σχεδιασμός εικονικού χώρου, δημιουργία χαρτών και προσχεδίων των πλαστικών συνθέσεων.
  • Ανάπτυξη της μη-γραμμικής αφήγησης που θα εκτυλίσσεται μέσα στο εικονικό περιβάλλον.
  • Δημιουργία και επεξεργασία τρισδιάστατων μοντέλων, μέσω μοντελοποίησης ή τρισδιάστατης σάρωσης (3D scanning).  
  • Δημιουργία και επεξεργασία άλλου ψηφιακού υλικού (ήχων, βίντεο, κ.ά) που θα ενταχθεί στο εικονικό περιβάλλον.
  • Δημιουργία πλαστικών συνθέσεων στον εικονικό χώρο.
  • Σύνθεση εικονικού περιβάλλοντος και παραμετροποίησή του.
  • Σχεδιασμός και προγραμματισμός της πλοήγησης και αλληλεπίδρασης του θεατή μέσα στο περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας.

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Hughes, J. F., Van Dam, A., McGuire, M., Sklar, D. F., Foley, J. D., Feiner, S.K., Akeley, K. (2020). Γραφικά και Εικονική Πραγματικότητα: Θεωρία και Πράξη, Αθήνα: Εκδόσεις Φούντας.
  • Arnheim, R. (2003). Η δυναμική της αρχιτεκτονικής μορφής. Θεσσαλονίκη: University Studio Press.
  • Σιάκας, Σ. Θ. (2020). Τρισδιάστατος σχεδιασμός περιβάλλοντος 3D modeling για animation. Αθήνα: Εκδόσεις Φαίδιμος.