Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer
Menu

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ

KΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: 46311

ΤΥΠΟΣ: ΕΠΙΛΟΓΗΣ

ΕCTS: 5

ΕΞΑΜΗΝΟ: 3ο

ΓΛΩΣΣΑ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ

 

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ


Το μάθημα εισάγει τους/τις φοιτητές/τριες σε μια ολοένα και αυξανόμενης σημαντικότητας κατηγορία ψηφιακών μέσων, τα ψηφιακά παιχνίδια. Στο θεωρητικό του σκέλος, το μάθημα πραγματεύεται τις βασικές αρχές σχεδιασμού παιχνιδιών και εν γένει παιγνιωδών εφαρμογών (π.χ. παιχνίδια σοβαρού σκοπού). Στο πρακτικό σκέλος γίνεται μια εισαγωγή στη μεθοδολογία και την τυπική ροή εργασιών της παραγωγής ενός ψηφιακού παιχνιδιού, μια διαδικασία η οποία εμπεριέχει την παραγωγή του πολυμεσικού περιεχομένου (π.χ. τρισδιάστατα γραφικά, ηχητικά αποσπάσματα, εικόνες κ.ο.κ.) αλλά και τον προγραμματισμό της αλληλεπίδρασης του χρήστη και της λογικής των μηχανισμών και κανόνων του παιχνιδιού.

Στο πλαίσιο του εν λόγω μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα κληθούν να εφαρμόσουν στην πράξη αφενός τα όσα θα διδαχθούν στο θεωρητικό σκέλος του μαθήματος (ή και σε άλλα συναφή μαθήματα του προγράμματος σπουδών), αφετέρου πράγματα που διδάχθηκαν στο πλαίσιο μαθημάτων του 1ου έτους, όπως Αλληλεπίδραση Ανθρώπου – Υπολογιστή (αρχές σχεδιασμού αλληλεπίδρασης), Θεωρίες των Νέων Μέσων (όπου γίνεται μια πρώτη αναφορά στα ψηφιακά παιχνίδια ως αυτοτελή μορφή Νέων Μέσων), και Εισαγωγή στην Πληροφορική (όπου οι φοιτητές εισάγονται στην αλγοριθμική λογική).

Οι φοιτητές/τριες θα κληθούν να χρησιμοποιήσουν λογισμικό το οποίο αφενός είναι ελεύθερα διαθέσιμο ή ανοικτού κώδικα, αφετέρου χρησιμοποιείται κατά κόρον για την παραγωγή ψηφιακών παιχνιδιών.

 

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Koster, R. (2014). A Theory of Fun for Game Design (2nd edition). Sebastopol, CA: O’Reilly.

  • Mäyrä, F. (2008). An Introduction to Game Studies: Games in Culture. London: Sage.

  • Millington, I. (2019). AI for Games (3rd edition). Boca Raton, FL: CRC Press.

  • Nakatsu, R., Rauterberg, M., & Ciancarini, P. (eds., 2017). Handbook of Digital Games and Entertainment Technologies. London: Springer.

  • Wolf, M.J.P. & Perron, B. (eds., 2014). The Routledge Companion to Video Game Studies. New York and London: Routledge.

  • Schell, J. (2015). The Art of Game Design: A Book of Lenses (2nd edition). Boca Raton, FL: CRC Press.