Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer
Menu

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΗΘΟΠΟΙΩΝ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

KΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: 46 412

ΤΥΠΟΣ: ΕΠΙΛΟΓΗΣ

ΕCTS: 5

EΞΑΜΗΝΟ: 4ο

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ


  1. Βασικές έννοιες, τι είναι η υποκριτική, ποια είναι τα εργαλεία του ηθοποιού στην κάμερα – φωνή, πρόσωπο, κίνηση
  2. Τι είναι οι προτεινόμενες συνθήκες. Πώς τις ανακαλύπτεις. Πώς τις μεταδίδεις στον ηθοποιό.
  3. Ενεργητικά ρήματα. Πώς εξηγείς και χρησιμοποιείς τις στοχευμένες δράσεις.
  4. Εφαρμογή σε προτεινόμενες συνθήκες. Αυτοσχέδιες δράσεις. Πρώτη εργασία (ομαδική).
  5. Ασκήσεις για ηθοποιούς.
  6. Παρουσίαση και συζήτηση εργασιών στην αίθουσα.
  7. Εργασία σε σενάριο. Ανίχνευση συνθηκών, δράσεων. Πώς κατευθύνεις ηθοποιό μπροστά στην κάμερα.
  8. Συνεργασία με ηθοποιούς (επαγγελματίες και/ή φοιτητές) μπροστά στην κάμερα 1.
  9. Παρουσίαση και συζήτηση εργασιών στην αίθουσα.
  10. Συνεργασία με ηθοποιούς (επαγγελματίες και/ή φοιτητές) μπροστά στην κάμερα 2.
  11. Casting – Διανομή.
  12. Συζήτηση με επαγγελματίες – ηθοποιούς, σκηνοθέτες
  13. Συνεργασία με ηθοποιούς (επαγγελματίες και/ή φοιτητές) μπροστά στην κάμερα 3.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ


  • Churcher, M. (2003) Acting for Film: Truth 24 Times a Second, London: Virgin Books

  • Κόμι, Τ. (2006) Η τέχνη της υποκριτικής στον κινηματογράφο, Αθήνα: Αιγόκερως

  • Meisner, S. (1987) On Acting, New York and Toronto: Vintage Books

  • Στανισλάφσκι, Κονσταντίν (2016) Η δουλειά του ηθοποιού με τον εαυτό του 1. Το βίωμα, μτφρ. Βίκυ Λιακοπούλου, Αθήνα: Εκδόσεις Πλέθρον

  • Στανισλάφσκι, Κονσταντίν (2016) Η δουλειά του ηθοποιού με τον εαυτό του 2. Η ενσάρκωση, μτφρ. Χριστιάνα Μύγδαλη – Βασίλης Ντζούνη, επιμ. Βίκυ Λιακοπούλου, Αθήνα: Εκδόσεις Πλέθρον

  • Swain, J. H. (2018) The Science and Art of Acting for the Camera. A Practical Approach to Film, Television, and Commercial Acting, London and New York: Routledge

  • Τσέχωφ, Μιχαήλ (1991) Μαθήματα για έναν επαγγελματία ηθοποιό, Αθήνα – Γιάννινα: Εκδόσεις Δωδώνη