KΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: 46 412
ΤΥΠΟΣ: ΕΠΙΛΟΓΗΣ
ΕCTS: 5
EΞΑΜΗΝΟ: 4ο
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Βασικές έννοιες, τι είναι η υποκριτική, ποια είναι τα εργαλεία του ηθοποιού στην κάμερα – φωνή, πρόσωπο, κίνηση
- Τι είναι οι προτεινόμενες συνθήκες. Πώς τις ανακαλύπτεις. Πώς τις μεταδίδεις στον ηθοποιό.
- Ενεργητικά ρήματα. Πώς εξηγείς και χρησιμοποιείς τις στοχευμένες δράσεις.
- Εφαρμογή σε προτεινόμενες συνθήκες. Αυτοσχέδιες δράσεις. Πρώτη εργασία (ομαδική).
- Ασκήσεις για ηθοποιούς.
- Παρουσίαση και συζήτηση εργασιών στην αίθουσα.
- Εργασία σε σενάριο. Ανίχνευση συνθηκών, δράσεων. Πώς κατευθύνεις ηθοποιό μπροστά στην κάμερα.
- Συνεργασία με ηθοποιούς (επαγγελματίες και/ή φοιτητές) μπροστά στην κάμερα 1.
- Παρουσίαση και συζήτηση εργασιών στην αίθουσα.
- Συνεργασία με ηθοποιούς (επαγγελματίες και/ή φοιτητές) μπροστά στην κάμερα 2.
- Casting – Διανομή.
- Συζήτηση με επαγγελματίες – ηθοποιούς, σκηνοθέτες
- Συνεργασία με ηθοποιούς (επαγγελματίες και/ή φοιτητές) μπροστά στην κάμερα 3.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Churcher, M. (2003) Acting for Film: Truth 24 Times a Second, London: Virgin Books
Κόμι, Τ. (2006) Η τέχνη της υποκριτικής στον κινηματογράφο, Αθήνα: Αιγόκερως
Meisner, S. (1987) On Acting, New York and Toronto: Vintage Books
Στανισλάφσκι, Κονσταντίν (2016) Η δουλειά του ηθοποιού με τον εαυτό του 1. Το βίωμα, μτφρ. Βίκυ Λιακοπούλου, Αθήνα: Εκδόσεις Πλέθρον
Στανισλάφσκι, Κονσταντίν (2016) Η δουλειά του ηθοποιού με τον εαυτό του 2. Η ενσάρκωση, μτφρ. Χριστιάνα Μύγδαλη – Βασίλης Ντζούνη, επιμ. Βίκυ Λιακοπούλου, Αθήνα: Εκδόσεις Πλέθρον
Swain, J. H. (2018) The Science and Art of Acting for the Camera. A Practical Approach to Film, Television, and Commercial Acting, London and New York: Routledge
Τσέχωφ, Μιχαήλ (1991) Μαθήματα για έναν επαγγελματία ηθοποιό, Αθήνα – Γιάννινα: Εκδόσεις Δωδώνη