KΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: 46205
ΤΥΠΟΣ: ΕΠΙΛΟΓΗΣ
ΕCTS: 5
ΕΞΑΜΗΝΟ: 4ο
ΓΛΩΣΣΑ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές/τριες να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τα βασικά στοιχεία της οπτικής αντίληψης όπως διαμορφώνεται μέσα από το φωτισμό, καθώς και να μάθουν πρακτικά την τεχνική και την τέχνη του κινηματογραφικού φωτισμού στα οπτικοακουστικά έργα, στοιχεία που καθορίζουν τη διεύθυνση φωτογραφίας .
Τα βασικά στοιχεία της οπτικής αντίληψης της διεύθυνσης φωτογραφίας που θα μελετηθούν είναι: το φως και το χρώμα, οι διάφωροι τύποι φωτιστικών μέσων και τα χαρακτηριστικά τους και οι διάφοροι τύποι φωτισμού φυσικού/τεχνητού σε εσωτερικο/εξωτερικό περιβάλλον.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Εισαγωγή στη φωτογραφία και στη διεύθυνση φωτογραφίας·
Το κινηματογραφικό καδράρισμα και πλάνο·
Η εστίαση· 8. Φως και φωτισμός Ι·
Φως και φωτισμός ΙΙ·
Φως και φωτισμός ΙΙΙ: το φυσικό και το τεχνητό φως, τα εξωτερικά γυρίσματα σε φυσικές τοποθεσίες και διευθυντές φωτογραφίας-δημιουργοί·
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Hunter F., Biver S., Fuqua P., 2012, Φως, Επιστήμη, Μαγεία. Εισαγωγή στον Φωτογραφικό Φωτισμό, Αθήνα, Ακαδημία Δημιουργικής Φωτογραφίας.
Alton, J., 1995, Painting With Light, Berkeley: University Of California Press.
Keating P., 2010, Hollywood Lighting from the Silent Era to Film Noir. New York: Columbia University Press.
Jacobs L., Τα Εκφραστικά Μέσα του Κινηματογράφου, Αθήνα: Καθρέφτης.
Σκοπετέας Γ., 2010, Η Βιντεοκάμερα και η Οπτικοακουστική Καταγραφή, Αθήνα: Φωτογράφος.
Storaro, V., 2010, Storaro: Writing With Light, Colors, and the Elements, Milano: Electa/Aurea.
Visions Of Light: The Art Of Cinematography (ντοκιμαντέρ), 1992, Arnold, G., Mccarthy, T., Samuels, Kino International & Pbs.