Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer
Menu

ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΙΑ V

KΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: 46716

ΤΥΠΟΣ: ΕΠΙΛΟΓΗΣ

ΕCTS: 5

EΞΑΜΗΝΟ: 7ο

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ


Στόχος του μαθήματος είναι η συγγραφή ενός πλήρους σεναρίου μικρού μήκους μυθοπλασίας με απώτερο στόχο να γυριστεί ως διπλωματική εργασία. Αξιολόγηση της  δυνατότητας υλοποίησης της σεναριακής ιδέας. Επανάληψη των τεχνικών προδιαγραφών του σεναρίου. Ανάλυση της δομής ενός σεναρίου κλασικής και μη κλασικής αφήγησης. Η δομή σε τρεις πράξεις (Syd Field) και η δομή του σεναρίου σε περισσότερα στάδια (Robert Mc Kee). Εμβάθυνση στο χτίσιμο της/του ηρωίδας/ ήρωα, των στόχων και των αναγκών της/του. Δομή και θέση των κρίσιμων σκηνών της ιστορίας. Ταύτιση του θεατή με την/ τον ηρωίδα/ήρωα. Αντιθέσεις, συγκρούσεις, κλιμάκωση, προκειμένου το ενδιαφέρον του θεατή να μη χάνεται ως το τέλος. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων θα προβάλλονται ταινίες, με τη βοήθεια των οποίων θα αναλύονται οι θεματικές του κάθε μαθήματος.

ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

  • Επανάληψη τεχνικών προδιαγραφών ενός σεναρίου.
  • Αφηγηματικός-Φιλμικός χρόνος. Ποιος είναι ο σωστός φιλμικός χρόνος της ταινίας μου;
  • Η περίληψη της ιστορίας: στόρυ, τόπος και χρόνος.
  • Η/ο κεντρική/ ήρωας. Πόσο τελικά την/τον γνωρίζω και πώς μπορώ να την/τον μάθω.
  • Ανάγκη vs Επιθυμία της/ του ηρωίδας/ ήρωα. Ταύτιση ή μεταξύ τους σύγκρουση; Ποια από τις δύο υπερτερεί στο τέλος.
  • Δομή σε τρία και δομή σε πέντε στάδια.
  • Πώς διατηρώ το ενδιαφέρον του θεατή; Συγκρούσεις, αντιθέσεις, ανατροπές.
  • Κλασική και μη κλασική αφήγηση.
  • Πώς επιλέγουμε την έκταση της κάθε σκηνής και πώς περνάμε από τη μία σκηνή στην επόμενη.
  • Διάλογοι. Πώς γράφουμε διαλόγους. Πώς αποφασίζουμε πώς θα μιλάνε οι ηρωίδες και οι ήρωες μας; Η κατάλληλη επιλογή των λέξεων και πώς οι διάλογοι αποκαλύπτουν την/τον ηρωίδα/ ήρωα και πώς προωθούν την εξέλιξη της ιστορίας.
  • Το φινάλε της ιστορίας: πώς και πότε επιλέγουμε να κλείσουμε την ιστορία; Πόσο θα «λύσουμε» τα ζητήματα της ιστορίας και πόσο θα αφήσουμε τον θεατή να αποφασίσει με έναν τρόπο;
  • Pitching. Πώς «πουλάμε» ένα σενάριο

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ