Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer
Menu

ΠΑΡΑΓΩΓΗ I: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ

KΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: 46705

ΤΥΠΟΣ:  ΕΠΙΛΟΓΗΣ

ΕCTS: 5

 

 

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ


Το μάθημα ξεκινώντας από τα διαφορετικά μοντέλα παραγωγής (Ευρωπαϊκό σύστημα, σύστημα των στούντιο, ανεξάρτητη παραγωγή) βασίζεται σε τρεις άξονες και εξετάζει:

α) ποιοί είναι οι διαφορετικοί τύπου παραγωγού, ποιες οι αρμοδιότητές του κάθε τύπου μέσα σε κάθε στάδιο από την προ-παραγωγή στην διανομή και προώθηση

β) τις χρηματοδοτικές πηγές, τα δίκτυα και τους θεσμούς που εμπλέκονται στην παραγωγή οπτικο-ακουστικών έργων (π.χ. τα Κέντρα Κινηματογράφου, Ευρωπαϊκά προγράμματα, το δίκτυο των διεθνών φεστιβάλ και οι αγορές αυτών), τους τρόπους δημιουργίας συμπαραγωγών και  προσέλκυσης ξένων παραγωγών κ.ά.. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο σύγχρονο ελληνικό και Ευρωπαϊκό περιβάλλον παραγωγής, στους φορείς οικονομικής ενίσχυσης, στις δυνατότητες και τρόπους συμπαραγωγής.

γ) τη δημιουργία, και χρήση πρωτόκολλών και εργαλείων χρήσιμων στην οργάνωση και παραγωγή οπτικο-ακουστικών έργων.

Στόχος είναι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να γνωρίζουν την ορολογία, τα διάφορα στάδια, πρωτόκολλα και εργαλεία οργάνωσης του γυρίσματος (breakdown σεναρίων, χρηματοδοτικό πλάνο κ.ά.) που έχει στη διάθεσή της η ομάδα των ανθρώπων που δουλεύουν στην παραγωγή, να κατανοούν το σύγχρονο περιβάλλον παραγωγής οπτικο-ακουστικών έργων και τις θεσμικές και οργανωτικές διαδικασίες του.

 

ΒΑΣΙΚΕΣ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ


  • Ο κινηματογράφος ως βιομηχανία- Μοντέλα παραγωγής: Χόλυγουντ και ανεξάρτητη παραγωγή. Διαφοροποίηση, συνέργεια, διεθνοποίηση, παγκοσμιοποίηση των στούντιο και των εταιριών παραγωγής. Το σύγχρονο Ελληνικό και Ευρωπαϊκό περιβάλλον παραγωγής

  • Το επάγγελμα του παραγωγού. Ο ρόλος του στη δημιουργική διαδικασία, στην εύρεση χρηματοδότησης, στην οργάνωση και εκτέλεση της παραγωγής (γύρισμα και post-production). Η δουλειά του παραγωγού μετά την ολοκλήρωση της ταινίας.

  • Θεσμοί ενίσχυσης και χρηματοδότησης κινηματογραφικών ταινιών στην Ευρώπη: MEDIA, Eurimages, ταμεία συμπαραγωγών, εθνική πολιτική και φορολογικά κίνητρα- Το δίκτυο των κινηματογραφικών φεστιβάλ και η λειτουργία τους στην σύγχρονη κινηματογραφική αγορά.

  • Διανομή, προβολή, επικοινωνία κινηματογραφικών ταινιών. Ο ρόλος τους και η συμμετοχή τους στα μοντέλα παραγωγής (π.χ. προ-αγορά δικαιωμάτων μέσω minimum guarantee, διανομείς-συμπαραγωγοί, σχέδια στρατηγικής επικοινωνίας στους φακέλους παραγωγής)

  • Στάδια παραγωγής μιας κινηματογραφικής ταινίας. Φόρμες και πρωτόκολλα εργασίας των διαφόρων σταδίων: SWOT analysis, breakdown σεναρίου, προϋπολογισμός, χρηματοδοτικό πλάνο, χρονοδιάγραμμα/πρόγραμμα γυρισμάτων, όρντινο κ.ά.

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Austen, Sue (2019), Producing for Film and Television,  Crowood Press.

  • Brown, Blain. (2002). Cinematography. Theory and Practice. Imagemaking for cinematographers, directors and videographers. Amsterdam, Boston, London: Focal Press

  • Carson, D. (2010), Let’s Not Compromise: An Interview with Independent Film Producer Maggie Renzi, Journal of Film and Video, Vol. 62, No. 1-2 (Spring/Summer 2010), pp. 86-95

  • European Audiovisual Observatory (2017), Film Production in Europe, (στοιχεία βρίσκονται στο PDF 1)  Foundation for Economic and Industrial Research, Paragogi Kinimatografikon Tenion stin Ellada: Epidrasis stin Ikonomia [Greek Film Production: Effects on Economy], (Athens: Idryma Ikonomikon kai Viomihanikon Meleton, 2014)

  • Honthaner Eve Light (2010),  The Complete Film Production Handbook, Fourth Edition (American Film Market Presents), Focal Press.

  • Jäckel, Anne (2003). European Film Industries, London: BFI

  • Kerrigan, Finola (2013), Film Marketing, London and New York: Routledge.

  • Koster, Robert (2013), The Budget Book for Film and Television 2nd Edition, NY: Routledge

  • Martinez, I. C. (2016), “Why gender equality matters to Eurimages, the European Film Co-Production Fund”, European Journal of Women’s Studies, 2016, Vol. 23(4) 440–446

  • Nikolaidou, A. (2017). «Marketing Communications in the Greek Film Industry: Rethinking Contemporary Greek Cinema» In Tonia Kazakopoulou and Mikela Fotiou (eds.). Contemporary Greek Film Cultures from 1990 to the Present. Oxford, Bern: Peter Lang, 291-31.

  • Papadimitriou, L. & Ruoff, J. (2016) “Film festivals: origins and trajectories”, New Review of Film and Television Studies, 14:1, 1-4, DOI: 10.1080/17400309.2015.1106686

  • Papadimitriou, L. (2017). “The economy and ecology of Greek Cinema since the Crisis: production, circulation and reception” in Greece in Crisis: The Cultural Politics of Austerity, p. 135-157.

  • Papadimitriou, L. (2018) “European Co-Productions and Greek Cinema since the Crisis: 'Extroversion' as Survival” in European Film and Television Co-Productions: Policy and Practice, edited by Julia Hammett-Jamart, Petar Mitric, Eva Novrup-Redvall (Palgrave-Macmillan), p. 207-222.

  • Papadimitriou, L. (2018) “Greek cinema as European cinema: coproductions, Eurimages and the Europeanisation of Greek cinema”, Studies in European Cinema, DOI: 10.1080/17411548.2018.1442620

  • Papadimitriou, L. (2018), “Film Distribution in Greece: Formal and Informal Networks of Circulation since the Financial Crisis”, Screen, Issue: 4, Volume: 59, p. 484-505, Doi: 10.1093/screen/hjy045

  • Rea, P. W. and D.K. Irving (2010), Producing and Directing the Short film and Video, Elsevier. 

  • Ryan, Maureen, (2010), Producer to Producer: A Step-By-Step Guide to Low-Budgets Independent Film Producing, Michael Wiese Productions.

  • Stringer, J. (2011), «Οι παγκόσμιες πόλεις και η οικονομία των διεθνών φεστιβάλ κινηματογράφου», στο Σηφάκη κ.ά. Πόλη και κινηματογράφος, Αθήνα: Νήσος.

  • Βενάκη Η. και Α. Νικολαΐδου, «Κινηματογραφικές συμπαραγωγές με τα βαλκάνια και αναπαραστάσεις της ελληνικότητας», στον τόμο Πρακτικών του 4ου Συνεδρίου των Νεοελληνιστών των Βαλκανικών χωρών, υπό δημοσίευση.

  • Κολοβός, Ν. (2000), Κινηματογράφος: η τέχνη της βιομηχανίας, Αθήνα: Καστανιώτης

  • Κομνηνού , Μ. (2001) Από την αγορά στο θέαμα. Μελέτη για τη συγκρότηση της δημόσιας σφαίρας και του κινηματογράφου στη σύγχρονη Ελλάδα, 1950-2000. Αθήνα: Παπαζήσης.

  • Κουάνης, Πάνος (2001). Η κινηματογραφική αγορά στην Ελλάδα (1944-1999), Athens: Finatec A.E. Media Desk Hellas, 2001.