Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer
Menu

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

KΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: 46617

ΤΥΠΟΣ: ΕΠΙΛΟΓΗΣ

ΕCTS: 5

EΞΑΜΗΝΟ: 6ο

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ


Στο μάθημα αυτό το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην παρουσίαση κύριων εκπροσώπων φιλοσοφικών ρευμάτων και στη μελέτη θεμελιωδών φιλοσοφικών θεωριών. Σκοπός του μαθήματος είναι η κατάδειξη της ύπαρξης φιλοσοφικού περιεχομένου στον κινηματογράφο. Προκρίνεται η φιλοσοφική βαρύτητα στην ανάγνωση των κινηματογραφικών φιλμ, μέσω της οποίας το εκάστοτε φιλμ ανάγεται σε διαχρονικό καλλιτεχνικό και πνευματικό έργο. Πέραν της παρουσίασης των φιλοσοφικών αρχών και των εκπροσώπων τους, η προβολή κινηματογραφικών αποσπασμάτων θα αντιπαραβάλλει τους δύο λόγους (φιλοσοφικό και κινηματογραφικό) και θα επιχειρεί την άμεση σύνδεση της φιλοσοφίας με την κινηματογραφική γλώσσα.

Εισαγωγικά, θα εντοπιστεί η χρησιμότητα της Φιλοσοφίας ως επιστημονικού κλάδου στη μελέτη του κινηματογράφου, προκειμένου να γίνει αντιληπτός ο τρόπος που δύναται η Φιλοσοφία να λάβει θέση εργαλείου ανάγνωσης της κινηματογραφικής γλώσσας.

Η συστηματική χρήση κινηματογραφικών παραδειγμάτων στις επιμέρους διαλέξεις θα λειτουργήσει ως ενισχυτική της ισχύος των κλασικών και πιο πρόσφατων φιλοσοφικών θεωριών στην σύγχρονη τέχνη που ονομάζεται κινηματογράφος.

 

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Η σημασία της Φιλοσοφίας στις σπουδές κινηματογράφου
  • Η στωική φιλοσοφία και η επιρροή της στον κινηματογράφο.
  • Το πνεύμα του ορθολογισμού και του σκεπτικισμού στον κινηματογράφο.
  • Ο κριτικός ιδεαλισμός στον κινηματογράφο.
  • Η πολιτική φιλοσοφία στον κινηματογράφο.
  • Η ανάλυση της γλώσσας δια της φιλοσοφίας – κινηματογραφικά παραδείγματα.
  • Πρώιμος και ύστερος υπαρξισμός στον κινηματογράφο.
  • Οι βασικές μαρξιστικές αρχές στον κινηματογράφο.
  • Ανίχνευση των αρχών της οντολογίας και φαινομενολογίας στον κινηματογράφο.
  • Δομισμός-μεταμοντερνισμός και η επιρροή τους στον κινηματογράφο.

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ