KΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: 46715
ΤΥΠΟΣ: ΕΠΙΛΟΓΗΣ
ΕCTS: 5
EΞΑΜΗΝΟ: 6ο
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: ΑΓΓΛΙΚΗ
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Βασικό αντικείμενο του μαθήματος είναι η δημιουργία σύντομης ψηφιακής ταινίας. Ο σκοπός του μαθήματος είναι διπλός: αφενός η εξοικείωση με τη διαδικασία δημιουργίας ταινίας, εστιάζοντας στη σκηνοθεσία, και αφετέρου η αναζήτηση προσωπικού ύφους και βλέμματος.
Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές περνούν όλα τα βήματα της δημιουργίας μιας ταινίας, από τη σύλληψη της πρώτης ιδέας και τη συγγραφή σεναρίου, την αναζήτηση χώρων και ηθοποιών, το ντεκουπάζ, όλη τη διαδικασία των γυρισμάτων, συμπεριλαμβανομένης της διεύθυνσης φωτογραφίας και ηθοποιών, και μετά, το μοντάζ, τη μείξη ήχου και όλες τις διαδικασίες της μετα-παραγωγής.
Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές καλούνται να δουλέψουν πάνω στα όνειρα και τις αναμνήσεις τους, για να αντλήσουν το υλικό των ταινιών τους και για να θέσουν τις βάσεις της προσωπικής τους προσέγγισης στη σκηνοθεσία. Το μάθημα αρθρώνεται σε βήματα-ασκήσεις, η τελευταία από τις οποίες είναι η τελική ταινία. Το κάθε βήμα-άσκηση διορθώνεται στην τάξη. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος κάθε φοιτήτρια ή φοιτητής παραδίδει μια τελική ΤΑΙΝΙΑ, καθώς και ένα συνοδευτικό PORTFOLIO με τις προηγούμενες ασκήσεις.
Διάρθρωση του μαθήματος σε βήματα-ασκήσεις:
- Brainstorming
- Σενάριο
- Προ-παραγωγή
- Ντεκουπάζ
- Γυρίσματα
- Μετα-παραγωγή
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Bergman Ι. (1987) 2007. The Magic Lantern: An Autobiography. University of Chicago.
- Bordwell D. and K. Thompson. (1979) 2019. Film Art: An Introduction. 12th edition. New York: McGraw-Hill Education.
- Rabiger M. 2008. Directing: Film Techniques and Aesthetics. Burlington MA / Oxford: Focal Press.
- Stam, R. 2000. Film Theory: An Introduction. Wiley-Blackwell.
- Tirard L. 2002. Moviemakers' Master Class: Private Lessons from the World's Foremost Directors. New York / London: Farrar, Straus and Giroux
- Tarkovsky A. (1984) 1989. Sculpting in Time. University of Texas.
- Angelidi A. and R. Walldén. 2017. “The Ethics of Heterogeneity and Experimentation: Teaching Film Direction in the Film School of Aristotle University of Thessaloniki”. In Contemporary Greek Film Cultures from 1990 to the Present. Peter Lang.